Laat ons klinken op het nieuwe jaar. Redenen genoeg!
2018 was intens. Het juristenteam heeft hard gewerkt om alle consumenten die ons om hulp vroegen zo goed mogelijk te helpen. En dit ondanks een groeiend aantal vragen en klachten.
Succesvol bemiddelen blijft onze prioriteit. Een nieuw IT-systeem voor klachtenbehandeling gelanceerd door de Europese Commissie droeg daartoe bij. Het systeem biedt ook veel nieuwe mogelijkheden die we in 2019 nog verder kunnen ontdekken en benutten. Sommige consumenten ondervonden helaas enkele kinderziektes van het systeem.
In 2018 zetten we ook twee sensibiliseringscampagnes op poten: ‘Oplichters aan de lijn’ focuste op misleidende verkoop per telefoon en ‘#ImNotFake’ moest jongeren aantonen waarom de aankoop van namaakgoederen geen goed idee is.
We zijn goed op dreef. Laten we in 2019 verdergaan met dit elan! Benieuwd naar onze goede voornemens? Een nog betere dossierbehandeling, een goed vindbare website, een sterk netwerk met onze collega’ s van de Europese Consumentencentra en tenslotte goede contacten met de partners die ons nauw aan het hart liggen.
We kijken uit naar 2019, met u en voor u! Laten we er allemaal samen een fonkelend 2019 van maken met verrijkende ervaringen en mooie projecten.
Het ECC-team |