NextFly
Laatst aangepast op 06/09/2018.
De laatste tijd ontvangen we veel klachten over NextFly, een bedrijf dat televerkopers inschakelt. De werkwijze is altijd dezelfde.
Werkwijze
De televerkopers spiegelen u een aantrekkelijk aanbod voor zoals een grote korting op een nog te boeken reis bij een ongekende firma. U stemt in met het ontvangen van meer gedetailleerde informatie per e-mail maar … u ontvangt geen e-mail, wel een gepeperde factuur.
Daar stopt de nachtmerrie niet: NextFly dreigt met tussenkomst van een deurwaarder of een incassobureau. NextFly blijft u lastigvallen hoewel ze niet kunnen aantonen dat u uw akkoord gaf voor een betalende overeenkomst. Ook de opname van het gesprek die NextFly soms bezorgt, is geen bewijs voor een geldig contract.
Hoe reageren?
Laat u niet overdonderen door NextFly, betaal niet en stuur een e-mail waarin u aangeeft dat u telefonisch nooit ingestemd hebt met een overeenkomst. Op onze website leest u hoe u best reageert op deze malafide praktijken.
Tips om ongewenste telefoontjes te voorkomen
- Registreer u op de bel-me-niet-meer-lijst.
- Vraag uw provider of hij het telefoonnummer van de beller kan blokkeren.
- Dien een klacht in bij de ombudsdienst voor telecommunicatie.