www.eccnet.eu: de nieuwe webstek van ECC-Net

Laatst aangepast op 24/02/2022.

Als lezer van de nieuwsbrief van ECC België bent u vertrouwd met onze website. U vindt er informatie over uw consumentenrechten in Europa, nieuws voor consumenten ‘heet van de naald’, voorbeeldbrieven waarmee u handelaars kunt aanschrijven, een onlineformulier om uw klacht bij ons in te dienen en zoveel meer.

Maar wist u dat het Netwerk van Europese Consumentencentra nu ook een eigen webstek heeft? ECC België maakt samen met 28 andere ECCs deel uit van dit netwerk. Er is een ECC in elke EU-lidstaat, Noorwegen en IJsland.

Waarom een website voor ECC-Net?

Het Netwerk van Europese Consumentencentra empowert consumenten om hun rechten te kennen en op te eisen waardoor zij ten volle kunnen genieten van de voordelen die de Europese interne markt biedt. Daarnaast biedt het netwerk een uniek en betrouwbaar overzicht van Europese consumentenaangelegenheden en werkt intensief samen met internationale en nationale overheden en partners om beleidsvorming te verbeteren.

Voorbeelden van partners: verschillende netwerken van de Europese Unie, nationale consumentenorganisaties, bedrijfsverenigingen en Europese beleidsmakers.

Voor ECC-Net is de samenwerking met deze ‘stakeholders’ van groot belang. De nieuwe website profileert ECC-Net, zet ECC-Net volop in de picture en draagt zo bij aan zijn zichtbaarheid.

Een consumentenprobleem?

Hebt u een vraag of een klacht over een aankoop die u hebt gedaan of wilt doen bij een bedrijf gevestigd in een ander EU-land, Noorwegen of IJsland? Vraag advies aan het Europees Centrum voor de Consument van uw land!