Coronavirus en uw rechten in Europa
Dat de coronapandemie ons dagelijks leven ontwricht is duidelijk. Vliegtuigen blijven aan de grond. Landen kondigen een inreisverbod aan. Restaurants sluiten verplicht de deuren …
Ook tijdens deze uitdagende tijden kunt u met al uw grensoverschrijdende consumentenproblemen terecht bij de Europese Consumentencentra in 30 landen, in alle EU-lidstaten, IJsland, Noorwegen en het Verenigd Koninkrijk.
Sinds de start van de coronapandemie ontving ECC-Net al meer dan 6300 (op 31 maart) vragen zoals: “Welke zijn mijn rechten als
- mijn vlucht geannuleerd is?”
- mijn pakketreis niet doorgaat?”
- ik mijn hotelreservatie wil annuleren?”
- het concert waarvoor ik tickets kocht verschoven is naar een latere datum?”
- ik een onlinebestelling tijdens de bedenktijd wil terugsturen?”
Zit u met vragen? Blijf er niet mee zitten en contacteer ons. Gratis!
📧 [email protected]
☎️ 02 542 33 46 (werkdagen van 9 u. tot 13 u.)
@ECCBelgium
Of vind het antwoord op uw vraag op www.eccbelgie.be/coronavirus.
De gevolgen van het coronavirus zijn groot voor iedereen, niet alleen voor u als consument maar ook voor de luchtvaartmaatschappijen, webshops, hoteluitbaters, touroperators, enz. Waar u wettelijk recht op hebt, betekent in deze uitzonderlijke situatie niet altijd dat u het ook moet claimen. Misschien is er een oplossing die goed is voor beide partijen. #coronasolidariteit
Het ga jullie goed!
ECC-team