Consumentennieuws
25/05/2021 Vraag van de maand
Bijna een jaar geleden werd mijn vlucht door COVID-19 geannuleerd en ik wacht nog steeds op een terugbetaling. Wat kan ik doen?
25/05/2021 Opgelost!
De PCR-test op Brussels Airport van mevrouw G.R. werd dubbel aangerekend én de resultaten lieten op zich wachten zodat ze haar vlucht miste. ECC-Net bemiddelt in haar naam en bekomt een vergoeding.
12/05/2021 Luuqx is failliet
De Nederlandse webwinkel Luuqx is failliet. Hebt u iets besteld op deze website, dan is de kans klein dat uw bestelling geleverd wordt. Dit is wat u kunt doen om te proberen uw geld terug te krijgen.
30/03/2021 Nederlandse SGR-reisvouchers voor geannuleerde pakketreis
Maart 2020 reikten Nederlandse reisorganisaties de eerste SGR-reisvouchers uit. Die moeten na de vervaldatum, 12 maanden later, worden uitbetaald. Hoe gaat dat in zijn werk? U leest het hier.
11/03/2021 Een zonnebril nodig? Bestel schoenen op internet!
Online schoenen besteld op een ‘.de’-site maar een zonnebril ontvangen? Dat is wat enkele Belgische consumenten overkwam. We leggen deze vorm van fraude haarfijn uit. Zo loopt u alvast niet in de val.
28/01/2021 Coronavoucher vervalt weldra?
Hebt u een coronavoucher ontvangen na de annulatie van uw pakketreis geboekt bij een Belgische reisorganisator? Deze tegoedbon vervalt weldra. Wat nu?
14/01/2021 PayPal
PayPal laat u voortaan betalen voor uw slapende rekening. Hebt u een account die u zelden gebruikt? Dan doet u er goed aan uw account te heractiveren of af te sluiten. We doen uit de doeken hoe.
16/12/2020 Nieuwjaarswensen 2021
Het was een bewogen jaar 2020. Een terugblik en onze allerbeste wensen voor 2021!
19/11/2020
Hulp en advies aan meer dan 1 miljoen Europese consumenten: ECC-Net viert 15 jaar grensoverschrijdende consumentenbescherming
10/11/2020 Faillissement van Thomas Cook
Wacht u nog op een terugbetaling en boekte u via Duitsland? Dan hebt u tot 15 november om een terugbetalingsverzoek in te dienen.