Consumentennieuws

17/05/2017 Ongewenste betalende abonnementen

3,5 miljoen Europese consumenten gingen de afgelopen drie jaar in op een aantrekkelijk onlineaanbod dat resulteerde in een ongewenst betalend abonnement. Dit blijkt uit een studie van het Zweedse ECC.


16/05/2017 Registratie prepaidsimkaarten

Belt u met een prepaidkaart? U moet uw herlaadkaart voor 7 juni registreren bij uw operator. Zo niet wordt ze geblokkeerd en bent u uw beltegoed onherroepelijk kwijt. ECC legt uit waarom en hoe.


20/04/2017 Usenet

U denkt dat u ingaat op een gratis testaanbod, maar ontvangt toch een betalingsaanmaning van Usenet of zijn incassobureau? In realiteit verhult het gratis aanbod een betalend abonnement. Wat nu?


28/03/2017 Reisbestemming Zuid-Afrika

De Mol is bekend! Zuid-Afrika wordt uw volgende vakantiebestemming? Let op: uw vertrek kan in het 100 lopen indien u niet de juiste reisdocumenten voor uw -18 jarigen bijhebt.


28/03/2017 Faillissement Afuture

De Nederlandse webshop Afuture is failliet verklaard. Hebt u iets besteld en betaald maar niets ontvangen? ECC Legt uit wat u kunt doen om te proberen uw geld terug te krijgen.


15/03/2017 15/03 is Wereld consumentenrechtendag

Op Wereld Consumentenrechtendag lanceert ECC-Net een rapport over de impact van namaak op online consumentenrechten in Europa én 10 tips om de aankoop van namaak op internet te vermijden.


28/02/2017 Zonnigreizen

Belgische consumenten kregen een telefoontje van het Nederlandse Zonnigreizen. Ze stemden in met het ontvangen van een e-mail met verdere informatie maar ontvingen ook een factuur. Bent u ook beetgenomen? ECC België legt uit wat te doen.


07/02/2017 Safer Internet Day

Kopen, downloaden en netwerken op internet? Hou het veilig dankzij de gratis vijf geboden voor veilig internetgebruik, u aangeboden door ECC België op Safer Internet Day.


24/01/2017 Onlineverkoop e-sigaretten

Sinds dinsdag 17 januari 2017 mogen webwinkels in België geen elektronische sigaretten en navullingen meer verkopen. Dit geldt zowel voor Belgische als buitenlandse webshops.


24/01/2017 Online-geschil? Online-procedure!

Op zoek naar een oplossing voor uw online-geschil? Dan kunt u terecht bij een buitengerechtelijke geschillenbeslechtingsinstantie die u vindt op het ODR-platform.